Man tager vad man haver

Jag blev så nedrans sugen på såna där kakor som jag brukade baka när jag bodde i Sverige och hade ett fullt utrustat kök. Glad i hågen satte jag igång, urlycklig över att för en gång skull ha allt som behövdes hemma.

Utom en kavel visade det sig.

Under mina år som utlandsboende har jag lärt mig att vinflaskor fungerar minst lika bra, om man tar i beräkningen att den är aaaaningens smalare i ena änden. Nu hade jag bara ölflaskor hemma och etiketterna är omöjliga att få av. En full rödvinsflaska har jag med, men av en helt annan form än normal, så det var inte att tänka på.

Efter många rull med små dricksglas ligger nu min kakdeg i kylen och fryser i väntan på att skäras upp och gräddas. Måste bara bjuda hit lite folk först, kan ju inte äta allt själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0