Min rullande bastu

Ska på premiärtur med min rullande bastu idag. Har inte lyckats hitta någon som vill rasta den, så jag blir tvungen att göra det själv. Med en kopplingspedal som är så gott som död måste jag nämligen köra en stund varje dag, annars fastnar den. Och fastnar den går växellådan sönder och då kan jag lika gärna köra skiten direkt till kyrkogården. Min garagist och jag är överrens om att om jag inte växlar för mycket och kör en stund varje dag så kan jag nog få bilen att hålla fram till jag kan köpa en ny. Om ett halvår alltså.

Men nu är det två dagar sen jag körde den rullande bastun. Den är täckt i orange sand efter den senaste regnstormen från Afrika. Katterna använder den som bokylla. Men jag hoppas hoppas att jag hittar någon som kan backa ut den åt mig, så jag kan rasta den en stund idag.

Måste nämligen till försäkringsbolaget för att anmäla olyckan. Håll tummarna på att jag inte krashar helt i något, för det är nästan omöjligt att köra utan att kunna vrida på huvudet...

Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Men usch, det där låter ju verkligen inte kul :/ De flesta bilar vi haft har varit måndagsexemplar så jag vet på ett ungefär hur du har det.

Munnen är bra nu, tack o lov!! Nu är det full fart igen s

2008-09-15 @ 08:53:25
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0