Nackdelen med att vänta med saker...

Igår bestämde jag mig för att vänta in halva priset tiderna på elen innan jag drog igång diskmaskin (skåpen tomma, maskinen full...) och hoppade in i duschen. Halvnio knackade grannen på dörren och bad mig inte använda något vatten närmsta dygnet, eftersom dom har stopp i avloppet och översvämning hos sig. Ingen disk, tvätt, dusch (allt det kan jag leva med) men inte heller spola i toaletten. Hurra.

Duschade gjorde jag ändå imorse, fem ynkliga minuter, och sen ringde jag och bjöd in mig till en vän ikväll. Gissa vem som ska ta med sig handduk och schampo?

Duschandet har förresten förvandlats från favorithobby till nödvändigt ont i den här lägenheten. Noll tryck i vattnet och skållhett.

Nu hoppas jag att översvämningen i mitt badrum häromkvällen beror på grannens stopp i avloppet:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0