Ombesiktning av bilen

Det behövdes nya hjul på den rullande bastun så jag blev inte godkänd i besiktningen i juli, utan tvingades flänga ut med en förmögenhet på nya däck och idag var sista dagen för ombesiktning.

Eftersom jag inte var säker på att skrothögen skulle leva så länge har jag som sagt dragit ut på det hela in i det sista.

Idag hade jag i varje fall tid på förmiddagen och kom dit några minuter för tidigt (det ni!). Mannen sa att det blir 30 euro. Va sa jag, det står ju att det kostar 20 euro!! Nej sa han, bara om vi inte använder några verktyg. Jag fattade ingenting. Det syns på 50 meters avstånd att däcken är nya! Vadå för verktyg.

Ja, hade jag inte suttit och tittat på vad han gjorde, så hade nog hans "verktyg" inte behövts. Han körde in bilen, ställde sig 4 meter bort, tryckte på en knapp som hissade upp den rullande bastun två meter upp i taket och tryckte på samma knapp för att hissa ner skiten igen. UTAN att ens närma sig bilen. DET ni, där hade ni dom extra tio eurona för "verktyg".

Autozur heter kedjan ni ska undvika, om ni vill slippa bli blåsta vid besiktning i Frankrike.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0