Det är dags!

Jag kollade upp gymmen här i området, finns tre inom 5 minuters resväg (65 på sommaren när turisterna är här) och till min stora glädje kan man för ovanlighetens skull skriva in sig en månad i taget på två av dessa. För runt 52 euro kan jag alltså få tillgång till cardio och fitness (urk), men även pilates, yoga och stretching (mer på min körtelfebernivå) och danskurser (hahaha min nacke pallar inte det längre men för några år sen var jag en gudinna på salsagolvet, då jag dansade bort varenda lunchtimme mina första år i landet) varje dag. Utom söndag. Gör inget. Söndag är jag i bergen.

Att välja pilates och sånt någon annanstans kostar minst 15 euro per lektion. Behöver bara gå en gång i veckan för att tjäna in stålarna, men jag kan alltså knalla dit 6 dagar i veckan. Inte fel. För här är dags att komma igång.

Jag SKA upp i bergen om senast en månad. Så. Februari ska ägnas åt pilates och yoga (andas rätt, bygga muskler, hållning, stress etc hurra) och lite cardio om några veckor så jag får flåset tillbaka.

Så det så.

Ska skriva in mig om en vecka. Imorgon ska jag opereras och jag vill att ärret läker fint först.

Kommentarer
Postat av: Gealach

Pilates är verkligen superbra om man vill träna lite lugnare!

2009-02-01 @ 22:36:25
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0