Akuttid!

Har fått en akuttid hos läkaren idag - ringde och frågade om det är normalt att inte kunna andas efter en period med körtelfeber och det är det inte (blir inte det minsta orolig när någon säger så till mig, inte alls, nejdå, ingen panik här inte). Ok om man bara kippar efter andan när man rör sig, men jag kippar efter andan även när jag sitter ner, och har svårt att prata utan att flåsa som en hund. Huvudet snurrar för det mesta också.

Tänkte först vänta till måndag eftersom min ordinarie läkare är borta, men när jag berättade för sekreteraren att jag inte kan andas ordentligt ville hon att jag skulle komma in med en gång. Hoppsan då. Måste ändå vänta tills i eftermiddag, eftersom jag har möten hela dagen.

Läkarvikarien är usel, en hippig student i kortkort kjol som bläddrar i läkarböcker, men det positiva är att hon är så osäker så att har hon minsta tvivel skickar hon en vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0