Alerte Orange

Jisses. Lite snö på gång, och nu har det börjat: KRISförberedelse. Ingen tung trafik på motorvägen efter klockan 22 (bra!), man får inte ge sig ut och köra om man inte är tvungen, det snöar redan på 400m och i bergen där mina kollegor jobbar (800m höjd) har det varit snökaos sedan i eftermiddags och en bil hade halkat utför stupet där mamma var vit i ansiktet när vi passerade första gången (ingen skadad, turligt nog).

Men. Nu är det stor varning på att inte använda elen ikväll och inatt. Alls helst. Finns bara en liten linje som försörjer hela regionen, för dom är rädda att det ska bli sånt strömavlopp som vi hade 3 november.

Har nog ändå stora planer på att köra min diskmaskin inatt när elen kostar halva priset - annars får jag diska för hand imorgon. Tvätten kan jag vänta med några dagar dock, om det hjälper till. Tycker redan jag har dragit ner till max (snål som jag är, el är dyrt här), som drar ur sladdar på allt jag inte använder när jag inte använder det. Ska inte gå till överdrift.

Själv håller jag som bäst på att ragga upp folk för Årets Första (och antagligen Enda) Snöbollskrig tidigt imorgon bitti, innan den efterlängtade snön smälter undan.

Ibland är jag svensk ända ut i tårna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0