Dagens visdom

Köper man kött för  50 euro så äter man garanterat inte hemma en enda dag den kommande veckan. Kylen är full med mat som måååste lagas i ordning eller helst slängas. Jag har inte ätit hemma sen jag köpte alltihop i fredags.

Igår blev det middag på en fin (dyr) restaurant efter min kurs och lunchen åts med kurskamraterna (en macka på Subway). Helgen åt jag inte hemma alls.

Ikväll blir jag bjuden på räkor i en indisk gryta muuuuuums av en kollega som vill presentera mig för frun och barn. Jag ska klä mig som en lurk och prata mycket om en låtsaspojkvän så att det inte blir några missförstånd och frun får för sig att jag ska sno mannen haha.. Nej så illa är det väl inte. Men fransyskor är helt klart oberäkneliga!

Imorgon blir det frukost hos en annan kollega, medan vi ska jobba med ett projekt, lunch hos en före detta kollega, middag med en kompis.

Torsdag ska jag äta ute på lunchen,  och blir bjuden på kräftor i asiatisk stil på kvällen.

Helt klart värt 50 euro kött som ruttnar i kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0