Goda och dåliga nyheter

Dom goda nyheterna är att min sköldkörtel ser helt ok ut på ultraljudet. Dom dåliga nyheterna är att jag fått fler såna där körtlar som man får av körtelfeber och att även denna läkaren sa att det kan jag få dras med i 6 månader. Hurra.

Ultraljudsläkaren log också lite mystiskt, bekräftade att jag var svenska och frågade sen huuuur jag lyckats dra på mig kyssjukan. Vi har ett fint rykte här nere, vi svenskar.

Funderade lite på om jag skulle ge honom svaret han ville ha (ahh du vet, jag är ju svensk så jag är ute och kysser främmande killar varje dag) eller sanningen (jag har inte den blekaste aning om hur jag blivit sjuk, för den enda mannen jag kysst har redan haft körtelfeber som liten).

Idioter. Körtelfeber smittar också genom nysningar, genom att dela bestick, glas etc. Och han ska vara läkare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0