Grogg

När man har ont i halsen är det bra att koka en riktig grogg att sitta och smutta på. Vatten, massor med citron, rejält med rhum, massor av honung...

Jag har två av ingredienserna hemma. Men rhum utspädd med kokande vatten känns inte som min grej.

inte en enda av grannarna har citronträd så fortsätter det så här kanske jag måste bemöda mig en tur till helvetet mataffären, hur icke lockande det än är.

Faktum är, att jag skulle kunna tänka mig att börja beställa hem min mat på internet. Hade jag haft en frys hade jag gjort det utan att tveka. 5 euro kostar det i leverans. Det är ingenting. Bensinen kostar mer när man åker. Dessutom kostar alla impulsköpen mer. Det enda som egentligen avhåller mig från att handla på internet, är att jag inte kan få klämma på alla grönsaker själv innan jag köper dom!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har alltid önskat mig att kunna beställa hem maten sådär smidigt. Men nu när du nämner det: Hur vet man att de väljer de finaste äpplena och de lagom mogna tomaterna? Just sånt vill jag nog välja själv.

2009-01-07 @ 22:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0