När man får oväntat besök...

... av fastighetskötaren, så tackar man sin lyckliga stjärna för att fönstrena står öppna, värmen är på, elementet står och brinner i garderoben och att avfuktaren står väl synlig. Sen så ångrar man bittert att man inte bytt om från pyjamasen ännu.

Det är ingen läcka säger gubben. Det är en vägg i norr och fullkomligt normalt att väggarna blir fulla med mögel eftersom det är så fuktigt inne. Fullkomligt normalt att hela rummet stinker mögel och fullkomligt normalt att möglet inte kommit tillbaka när jag värmt. Nejhej. Men stanken är där.

Inget att göra åt saken. Tvätta igen med klorin, lämna alla fönster öppna hela dagen (om det så är minusgrader och särskilt när det är minusgrader) och värmen ska stå och gassa dygnet runt. Dessutom får jag ALDRIG stänga garderobsdörren.

Så nu ska jag alltså frysa häcken av mig och betala en hutlös elräkning för värme som går rakt ut, bara för att slippa mögel inne? Hur vore det om dom borrade lite ventilationshål i väggarna i stället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0