Nyårslöfte var det ju...

Ojdå, hade redan glömt... Så. Jag vill ersätta mitt tidigare gnäll idag med följande fras:

Vad bra att grabbarna började betongborra klockan kvart i åtta i morse. Nu finns det en stor chans att jag hinner vara på plats i matbutiken när den öppnar klockan 9. Och hamrar dom hela dagen behöver jag ju inte riskera att sova bort dagen, som man annars lätt vill göra när man är SJUK och faktiskt behöver och borde vila.

Ok jag klämde in några sarkasmer där. Men dom började faktiskt kvart i åtta! Det är inte ens lagligt tidigt i det här landet, där livet börjar först klockan 9 varje morgon. 9 är alltså tiden man startar datorn och kilar ut för att hämta en kopp kaffe och för att röka en cigarett och skvallra med kollegorna. Jobbar gör man först halv elva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0