Och jag som trodde...

Och jag som trodde att anledningen denna gång, var att kaffet var slut i automaten i fikarummet...

Ur aftongladet: "President Sarkozy har dock ändrat sig sedan i somras, då han raljerade över att ”ingen längre märker” när det är strejk i Frankrike." Så rätt, lilla gubben. Jag frågade mina vänner igår, vad som strejkar för den här gången då, och fick svaret "vem vet, vem bryr sig". Det här med att statsanställda går ut i strejk var och varannandag är en ganska känslig historia. Dom är nämligen anställda på livstid, kan i princip inte bli uppsägda, har fantastiska arbetsvillkor, längre semester än någon annan osv. Men gnälla, det kan dom. Jag måste försöka få tag på ett sådant jobb!

(Undrar var jag ska parkera min rullande bastu för att vara säker på att dom eldar upp skiten nästa gång det är strejk...?)

Kommentarer
Postat av: Sofia - FOTOBLOGG

Hejsan!

Kikar in för att önska dig en härlig dag :D

Kram, Sofia

P.s. Rösta gärna på mina bilder. Mer information hittar du på bloggen.

2009-01-30 @ 08:33:43
URL: http://sofiasfashionroom.blogg.se/
Postat av: Gealach

Vad roligt det är att läsa din blogg, och få lite koll på hur det är i Frankrike nuförtiden. :-D Det var tio år sedan jag bodde där, men visst känner jag igen mig i en hel del.

2009-01-30 @ 16:33:28
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0