Paralyserad region

Sitter och tittar på nyheterna med hakan hängande nere vid knäna - för det första är hela nyhetsinslaget helt kaosartat eftersom teknikerna tydligen är på strejk och någon okunnig har klippt ihop (snällt uttryckt, sanningen är att det inte är klippt alls, bara kaos), och för det andra för att än en gång så har SNÖN lamslagit regionen.

I Marseille har det kommit 10 cm snö som alltså stängt i princip alla vägar, flygplatsen är helt stängd och otillgänglig, alla skolor är stängda, och det finns EN snöskottare i hela stan. Ungarna är ute och åker snowboard på gatorna, eftersom det inte finns några bilar som tar sig fram (ett säkert sätt att se till att snön blir is!).

Snön föll redan på 300 meters höjd.

Avundsjuk? Yes, för jag har faktiskt nog med mat för att överleva en period här hemma. Men samtidigt glad att jag KAN ge mig ut med bilen imrogon om jag vill, utan problem.

LIte snö - men kaos i en region där man inte är van, inte har salt, inte har sand och framförallt inte har några plogbilar.

Dessutom är det el kris igen, eftersom - ve och fasa - folk sätter på VÄRMEN när det blir kallt. Skäms på oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0