Tillbaka på Rivieran

Dagen har ägnats åt att resa och det är en mycket trött jag som kommit hem till en iskall lägenhet (15 grader) med ett kylskåp som är helt tomt (vad fasen tänkte jag på??). Dessutom är jag påväg att bli sjuk. Det går inte att inte låtsas om febern och halsont längre. Jag mår skit. Näsan är helt igenmurad. Såklart jag blir sjuk nu när jag är SJÄLV.

Ska äta (pasta, tack och lov för pasta) och krypa ner antingen framför TVn och somna, eller direkt i sängen (luktar väldigt mycket mögel i sovrummet så sängen lockar inte idag).

Men nu till dom goda nyheterna:

På flygplatsen blev jag mött av en mycket god vän (min privatchaffis), vilket gjorde att det kändes som att komma HEM.

En unge på två år pinkade rakt igenom byxor och allt när hon stod i toakön (bara två sekunder innan en toa blev ledig) och det var inte mitt barn!

Jag pratar fortfarande franska flytande (hurra!!!)

Telefonen har gått varm i en timme med folk som önskar gott nytt år (och jag har nästan listat ut vilka alla är, story of loosing all numbers when changing phone...).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0