Utlänning

Det här med att vara utlänning i ett land där invånarna är överdrivet stolta över sitt språk, sitt land, sin kultur, sin mat etc är inte alltid så himla lätt. Jag har funderat hela veckan på hur jag ska tackla frågan (som ställs till mig i princip dagligen) "varför stannar du här?". Jag vet att den är väl menad (jag har ju så mycket bättre möjligheter på andra ställen), men den får mig att känna mig oerhört ovälkommen i landet. Jag är utlänning - men det är ett val jag har gjort!

Nästa gång min existens i Frankrike ifrågasätts, kanske jag borde viska att jag blivit utslängd från Sverige och att det är mitt STRAFF att bo i detta land.... :-)

Kommentarer
Postat av: Gealach

Hehe, ja, snälla säg det, och berätta vad du fick för reaktion! :-D

2009-01-30 @ 16:36:28
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0