Bilder från mitt paradis



Det här var utsikten från mitt tält, där jag tillbringade inte mindre än två veckor (för det mesta i regn) i somras...



Det härligaste med just den här lilla stora konstgjorda sjön, är att den är placerad mellan många höga berg - vädret drar förbi på alla håll och det blir ett naturens skådespel!



Sista kvällen på campingen stod vi - alla kvarvarande så där sista veckan i augusti, vilket inte var många - och tittade på regnbågen och bara njöt av hur vackert allt var (sista halvtimmen innan skyfallet började!).





Solnedgången så här sista kvällen var magisk. Vi var många som ägnat kvällen åt att packa och förbereda morgondagens avresa. Men tillsammans samlades vi för en kvarts samvoro framför detta skådespel:


Solens sista strålar lyste även upp det första berget jag någonsin klättrat uppför helt själv!



Gemenskapen på campingen i år, var fantastisk. Kanske just för att det regnade så mycket och för att vädret var så ostabilt. Alla lärde känna alla! Jag bodde i "fiskehörnan" bland alla fiskemän som tillbringar flera månader om året på samma platser - många har varit där i 30 år! Ett härligt gäng, väldigt socialt, där alltid någon kom över på morgonen för att kolla vilket berg jag tänkte ge mig upp i - och någon annan kom fram innan jag ens hunnit parkera bilen på kvällen - för att kolla att jag var ok och för att höra hur min dag hade varit. Ensam på en camping? Inte fasen var jag ensam! Jag var i gott gott sällskap!!





Solnedgången var normal vacker - men sista kvällens skådespel slog definitivt allt!


Förstår ni att det tog emot att åka tillbaka till verkligheten?











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0