Lac Egorgeou

Ibland har man turen att hitta ett paradis mitt i ingenstans. En av mina dagar i Alperna i augusti, tryckte jag ner min bok i väskan (för ovanlighetens skull) och började knata. Mål: Lac Egorgeou i nationalparken Queyras. Vart en ganska trist promenad genom skogen tills det här dök upp:



Eftersom det var strosa hellre än marchera som gällde, hann jag träffa den här pysen:



Vackra vyer



Blommor som imponerar!



Vägmärken:



Och sen bara vackert, så otroligt vackert:





Jag låg faktiskt i tre timmar vid den här sjön, läste min bok, käkade, och bara njöt av utsikten!



Framåt eftermiddagen var det inte längre smockfullt med folk och då kunde man verkligen njuta av utsikten och tystnaden.









Ibland finns det inte ord som räcker till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0